BluePink XHost |
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Am vazut SCLAVIE SI DRAGOSTE. A fost o
noua trezire. Tocmai pt a confirma aceasta trezire (sau pt a ma fali ca am si
eu o parere!?) simt nevoia sa va impartasesc cateva scurte pareri.
Mi-a placut si imi place ca si voua sa cred in Domnul si in dragostea lui. Il
iubesc pe Domnul. Dar tot ma strange in spate cand citesc de potop sau despre
pedeapsa lui si despre... frica Lui in inima mea sau despre vasele nevrednice
(Pavel). Tot timpul exista un dar... Cei care au vorbit cu Dumnezeu sau au avut
o experienta Dumnezeiasca vorbesc totusi si de mania Lui... Putem separa pe
Dumnezeul noului Testament de cel al Vechiului
nu este acelasi ? Nu vreau
neaparat raspunsuri de la tine pt ca stiu ca ele exista in capul meu si al
oricarui om... as vrea doar sa-ti impartasesc faptul ca mingea e rotunda - stiu
ca stii - vreau doar sa impartasesc
pentru ca e rotunda jocurile de cuvinte
dau posibilitatea unui infinit revers, raspuns, replici.
Invataturile tale isi vor gasi tot timpul corespondentul in lumea atee. In
sensul ca se va gasi cineva istet care sa profite ca mingea e rotunda si sa-ti
tranteasca o pledoarie bine gandita si ft dichisita care
Teoria evolutionista
este tot o chestiune de credinta cu prea putine dovezi, pur si simplu unii vor
sa se traga din maimuta... Cred ca pt oameni e cu adevarat important sa simta
credinta si iubirea si sa o guste
In fine... ei nu se vor mai lasa inselati.
Dar toate la timpul lor.
Raspuns:
Ar fi prea trist sa credem īntr-un Dumnezeu care este dragoste numai pentru ca
asa Īl vrem noi, dar El sa nu fie asa. Ar fi prea trist ca noi doar sa vrem
asta, sa ne placa, sa ne īnchipuim, pentru ca asa simte si asa vrea inima
noastra, dar Dumnezeu sa fie, de fapt, altfel. Am simtit acest regret si
aceasta neputinta īn inima ta, acest regret pe care tu īl presupui si īn mintea
altor oameni atunci cīnd pomenesti acele raspunsuri pe care zici ca le ai
despre Dumnezeu.
Dumnezeul dragoste nu e altul decīt cel al Vechiului Testament. Potopul care te
īnfrigureaza nu este un semn al mīniei lui Dumnezeu. Dimpotriva, acesta este o
marturie a nemasuratei lui iubiri, as spune chiar a neputintei lui Dumnezeu de
a rezista īn fata omului, e unul din momentele de slabiciune ale lui Dumnezeu.
Deschide Scriptura si vezi acest pasaj plin cumplit de duios, acolo unde se
vorbeste despre potop: Si a vazut Dumnezeu ca rautatea oamenilor s-a marit pe
pamīnt si ca toate cugetele si dorintele lor sīnt īndreptate la rau īn toate
zilele. Si i-a parut rau si s-a cait Dumnezeu ca l-a facut pe om... (Facere 6,
5-7).
Fii atent la ceea ce a gīndit Dumnezeu si la felul cum sīnt spuse aceste
cuvinte de Moise, pentru ca rar vei gasi o poveste de dragoste mai duioasa
decīt potopul. Moise spune ca Dumnezeu s-a cait ca l-a facut pe om! Acest
cuvīnt este īngrozitor, este īngrozitor de dureros, dar īn acelasi timp este si
foarte duios. Dupa aceea Dumnezeu a zis: Pierde-voi de pe fata pamīntului pe
omul pe care l-am facut. Aceasta a fost hotarīrea initiala a lui Dumnezeu,
Dumnezeu, de durere, a vrut sa piarda tot, Dumnezeu, am putea spune, a fost
gata sa se anuleze pe Sine prin acest gest, pentru ca a fost gata sa distruga
ceea ce El a facut.
Totusi Dumnezeu s-a razgīndit. Nu-ti pare cutremurator faptul ca Dumnezeu se
razgīndeste? El se razgīndeste din dragoste pentru om. El hotaraste sa-l lase
pe Noe si familia sa, ca neamul omenesc sa nu se piarda. Dumnezeu trece peste
Sine, peste dreptatea Sa, El renunta la tot ce a zis si a gīndit, numai pentru
a-l cīstiga pe om, pentru a salva aceasta dragoste nebuna si neīnteleasa dintre
El si om.
Scriptura nu a lasat nici o clipa sa credem ca potopul trebuie īnteles altfel,
īnteles asa cum īl īnteleg ateii si catehismele inchizitoriale din care se
preda religia īn seminarele teologice. Se poate reprosa: Da, Noe a scapat, dar
ceilalti oameni au murit! Ei nu au fost pedepsiti? Dar si Noe a murit, e
adevarat, putin mai tīrziu, dar a murit. Si Noe a murit si s-a dus īn acelasi
loc unde s-au dus si cei morti īn timpul potopului. Toti dreptii Vechiului
Testament s-au dus īn locul acela (numit sheol) unde aveau sa astepte pe Mesia.
Asa ne spune Scriptura si a asa a fost.
Acum sa vedem de ce oamenii morti īn tipul potopului nu au fost mai
nedreptatiti decīt Noe. Sfīntul Ioan Gura de Aur socoteste ca moartea prin
īncecare, care este o moarte īnceata si groaznica, a fost lasata de catre
Dumnezeu cu multa īntelepciune. Este groaznic sa vezi cum apa se ridica īncet
vreme de 40 de zile īnghitind oameni si dobitoace, sa vezi oameni alergīnd pe
dealuri, urcīndu-se īn copaci, pe case si īn cele din urma murind, este
īngrozitor sa vezi aceasta si sa fii convins ca si tu vei muri īn acelasi fel.
Īn acele clipe, īn acele zile, multe zile, oamenii aceia si-au amintit toate
pacatele lor, ei au strigat catre Dumnezeu, ei si-au frīnt inimile, si-au
revenit mai bine zis, si-au venit īn fire. Īn aceasta stare de luciditate
desavīrsita ei au murit. Sfīntul Ioan zice ca Dumnezeu ar fi putut omorī toti
oamenii īntr-o singura clipa, dar n-a facut aceasta, tocmai pentru a le da
ocazia sa se trezeasca, sa-si revina. Plecīnd īn aceasta stare īn tarīmul
mortilor, ei au putut sa-L recunoasca si sa-L primeasca pe Hristos, atunci cīnd
Hristos, īn cele trei zile ale mortii Sale, a propovaduit celor tinuti īn
īnchisoare. Acestia sīnt crestinii de pīna la noi, acestia sīnt, poate, si
sfintii despre care Evanghelistul Ioan zice ca au deschis mormintele si s-au
ridicat la ceruri īn ceasurile cīnd Hristos era mort pe cruce.
Sfīntul Apostol Petru ne vorbeste īn prima sa epistola soborniceasca despre
cele īntīmplate cu oamenii morti la potop. Petru zice ca Domnul s-a pogorīt si
a propovaduit si duhurilor tinute īn īnchisoare, care fusesera neascultatoare
altadata, cīnd īndelunga rabdare a lui Dumnezeu astepta, īn zilele lui Noe (I
Petru 3, 19-20). Petru crede ca potopul a preīnchipuit Botezul si ca apa aceea
a fost curatitoare. Toate acestea tradeaza nu mīnia, ci dragostea lui Dumnezeu,
chiar neputinta Lui de a ne pedepsi, deoarece El a calcat peste dreptatea Sa, peste
hotarīrea Sa de a nimici toti oamenii, umilindu-se iar si iar pentru a-i
cīstiga.
Pe de alta parte, nu toti cei care au scapat de potop au fost mīntuiti. Unul
din fiii lui Lot era atīt de pacatos īncīt a pacatuit trupeste īn corabie chiar
īn timpul potopului. Si el era unul din cei care ar fi trebuit sa fie omorīt de
apele revarsate de Dumnezeu, caci el nu era drept ca Noe, desi facea parte din
familia sa. Asa ca, acestui om nu i-a folosit la nimic faptul ca nu a fost
īnecat de ape, chiar as spune ca l-a lipsit de sansa unei pocainte ca a celor
ucisi de valuri.
Noi nu putem considera mīnie a lui Dumnezeu faptul ca cineva a murit sau a fost
omorīt, fie prin stihii, fie de catre alti oameni. Sigur ca au fost si multe
cazuri īn Vechiul Testament cīnd pacatosii erau ucisi demonstrativ, dar si aici
pot fi spuse multe, desi eu as prefera acum sa ma limitez la potop si la ceea
ce m-ai īntrebat. Moartea fizica pentru noi nu īnseamna neaparat un rau, pentru
ca toti prorocii au fost omorīti, si Petru si Pavel au fost omorīti. Ioan
Botezatorul, cel mai mare nascut din femeie a fost ucis de o curva. Īnsusi
Hristos, Dumnezeu, a fost ucis de cei pe care i-a facut, a fost atīrnat pe
cruce gol, spre huiduire si scuipare. Deci, a fi ucis nu este un lucru de ocara
īn perspectiva Biblica, ci este chiar o ispasire. Am fi putut vorbi despre
cruzimea lui Dumnezeu, daca El īnsusi n-ar fi suferit la urma o moarte mai
cruda decīt a pacatosilor pedepsiti īn Vechiul Testament. De aceea eu zic ca
aici e o mare taina, taina iubirii pe care nu e usor sa o destainuim oricui,
deoarece ea va ramīne īntotdeauna putin neīnteleasa.
De ce zici ca cei care au vorbit cu Dumnezeu vorbesc despre mīnia Lui? Este
invers, toti cei care l-au vazut pe Dumnezeu vorbesc numai despre iubirea Lui.
Uite la Ioan Evanghelistul, acela nu se mai satura sa repete ca Dumnezeu este
dragoste si ca cei ce iubesc petrec īn Dumnezeu si altele ca acestea. Vezi
imnele Sfīntului Simeon Teologul, dar vezi-l pe ultimul nostru mare teolog,
staretul Siluan Athonitul. Sfīntul Siluan, dupa ce l-a vazut pe Hristos repeta
un singur lucru, ca Dumnezeu este dragoste. El se ruga cu aceste cuvinte
simple, simple ca dragostea: Doamne, fa ca toti oamenii sa cunoasca ca esti
bun si milostiv. Īn aceste cuvinte e multa adīncime, atīt de multa īncīt ele
par banale. E usor a spune ca Dumnezeu este dragoste si este bun, dar asta nu e
tot una cu a cunoaste ca Dumnezeu este dragoste. Pentru a sti aceasta trebuie
sa-L vezi pe Dumnezeu. Daca mai stii alte descoperiri despre Dumnezeu, sa mi le
spui.
Adevarat ce zici ca mingea e rotunda si orice cuvīnt poate fi rasturnat si
rastalmacit. Eu īnsa nu la asta ma gīndesc. Nu vreau nici noi sa rostogolim,
pur si simplu, cuvintele. Sa stii, eu nu as avea nici o bucurie si nici o
mīngīiere daca as īnvinge doar īntr-o lupta de cuvinte un necredincios, ceea ce
s-ar putea īntīmpla usor. Eu n-as avea nimic de cīstigat din aceasta, daca eu
īnsusi nu as crede si nu as sti ca cele pe care le zic, īnainte de a convinge
pe cineva, sīnt adevarate.
Ma bucur ca adevarul si dragostea sīnt mai frumoase si mai puternice decīt
cuvintele, ma bucur ca ele ramīn neschimbate si nestramutate chiar si atunci
cīnd cuvintele devin neputincioase. Cuvintele sīnt neputincioase.